De senaste åren står det tydligt att etablissemanget inte bara tagit totalitära former, den som tycker fel hängs ut; det är också mycket tydligt att PK-rörelsen mer och mer liknar en sekt. Blir man kär i fel person förlorar man numera jobbet, något som också lett till uteslutning i exempelvis Jehovas vittnen. I sekter är toleransen låg, minsta lilla avvikelse blir helt ohanterlig för deras medlemmar. Därför är det intressant att se Fredrik Reinfeldts talskrivare Moa “Öppna era hjärtan” Berglöf beskriva Staffanstorps film som det “vidrigaste tilltaget hon sett på länge”, hur ser hon på yttrandefrihet och hur ser hennes idealsamhälle ut? Per Svensson på DN beskriver det hela som “Heimatkunst” (hembygdskonst) eller “Blond och Boden” (Blut und boden dvs. blod och jord) som nazisterna kallade inriktningen; där Svensson uppenbart blir provocerad av kvinnans hårfärg och twistar Hitlers begrepp.
Äkta heimatkunst…blond und boden.
— Per Svensson (@persvendn) 11 november 2019
Idag är det högern som är “ointegrerade” enligt vänsterlogiken
För att förstå logiken i hur vänsterradikala dessa personer är tåls det att lyfta fram SVT som beskrev Djursholm som ett problemområde eftersom det inte bodde tillräckligt mycket invandrare där. För alla psykiskt välmående normalt tänkande individer blir den omvända integrationen mycket märklig, det är inte längre invandrarna som ska integreras i Sverige utan svenskarna i invandringen. Hur blev det så? Högern (dvs. SD-M-KD) som argumenterar för ett Sverige som en gång var, framstår därför som ointegrerade i det samhälle vänstern byggt på massmigration. Därför blir Staffanstorps reklamfilm mycket provocerande eftersom den beskriver ett idealkonservativt samhälle, och inte det helvete som vänstern vill “integrera” oss i.
Liberalismen har historiskt beskrivit som vänster
Backar man bandet är det inte första gången liberalismen som rörelse beskrivits som vänster, tittar man på Karl Staaf var hans regering ansedd som en vänsterregering samtidigt som man stöddes av Socialdemokraterna. Det är också logiken varför Moderaternas systerparti i Danmark heter Venstre, eftersom partiet har en liberal prägling (även om de idag anses höger). Samtidigt bör man veta att liberalismen tidigare stått nationalismen nära, eftersom nationalstaten varit den arena man kunnat tillämpa den demokrati man slagit vakt om; här har man fullständigt bytt åsikt i och med att liberaler idag slåss för både ökad socialistisk “jämställdhet” (lyssna på Sabunis linjetal) samt överstatlighet. Därför blir det också kortslutning när kända liberaler analyserar Staffanstorps film.
Tittar man på tongivande liberaler som Fredrik Reinfeldt så talar han om att gränskontroller mellan Sverige och Danmark kommer leda till krig, så långt är man villig att gå i sin retorik; uttalandet är minst sagt häpnadsväckande. Dessa individer vill montera ner allt ifrån nationsgränser, till traditioner (eftersom det skapar kulturella gränser) och att vi alla ska leva i ett sekulärt samhälle utan gemensamma nämnare. Julfirande ersätts med “vinsterfest” eller “högtid”, eftersom man i sitt positiva ord “inkluderande” anser att kultur är både “spännande” och föränderlig. Reinfeldt talar om krig, men uppenbart är han drivande i kriget mot de traditioner många människor värdesätter.
Nationalsången blir rasistisk, ännu en liberal agenda eftersom nationalstaten går stick i stäv med överstatlighet. Därför blir till och med personer som Christian Sonesson, Staffanstorps starke (M)an, kritiserad trots att han tillhör samma parti; den ideologiska skiljelinjen mellan vänster och höger i Sverige klyver Moderaterna mitt itu. Det är därför inte helt otroligt att vi kommer se ledamöter lämna partiet och rösta vänster om högern skulle få riksdagsmajoritet, allt annat kommer nämligen anses som “vidrigt” för personer som Reinfeldt och hans talskrivare som kommer säga sig vilja “bevara freden” och därför släppa fram Löfven ännu en gång.