I “vår” vänster-samhällsordning arbetar vänsterliberala politiker stenhårt med att förstöra tanken om tradition och nation, istället resonerar dessa radikaler som att vi endast är representanter för genus, hudfärg, läggning och religion; det är tveksamt om Sverige fortfarande existerar för de som radikaliserats. Tittar man på videon är det tydligt att alla minoriteter enligt rådande vänsterdoktrin är väldigt närvarande. I denna samhällsordning är det tydligt att SAS som en gång stod för Scandinavian Airline System försöker finna sin plats genom att utradera allt som är skandinaviskt, genom att påtala att de saker deras kunder håller kära är influenser utifrån; ty vi skandinaver är tydligen de i världen som helt saknar kultur. Allt är stulet. All PR är bra PR hör man ofta människor gå runt och säga, i nio fall av tio kommer uttalandet från en politiker som aldrig haft ett riktigt jobb dvs. någon som aldrig behövt ta ansvar eftersom vederbörande är helt ansvarsbefriad.
Uttryck istället för kvalité
I den nymarxistiska världen vi lever handlar all konst numera om s.k. “uttryck” istället för sant konstnärskap av hög kvalité. Som sångare kan man sjunga falskt, som låtskrivare kan man radera ut den röda tråden som kallas melodi och gå från moll till dur och skarva ihop olika låtar till vers och refräng. Låtar som helt saknar sammanhang för att sedan ställa upp i melodifestivalen, som konstnär går det numera utmärkt att klistra upp en banan på en vägg eller måla något som ett dagisbarn hade kunnat göra minst lika bra och hylla sig själv. Det är t.om. möjligt att bli årets rockartist trots att ingen lyssnar på ens musik, har man rätt värdegrund blir man hyllad oavsett hur dålig man är ty uttrycket är “äkta”. Dagens problem handlar om att dessa provokativa uttryck påstås vara konst, istället för som förr leverera en produkt som får människor att tappa hakan av beundran; ett “märkligt” historiskt fenomen som fått tavlor som Mona-Lisa och Nattvakten världskända (som idag anses målade av döda vita heterosexuella män som “förtryckte” sin samtid)… Grattis världen!
Att provocera och förolämpa sina kunder
De allra flesta svenskar som inte drabbats av nymarxistisk oikofobisk (självminimerande) verklighetsuppfattning tycker om Sverige, hennes kultur, tradition och natur. Därför blir människor förbannade och ledsna när det flygbolag som borde hylla Skandinavien och skandinaver förklarar för oss att vi saknar kultur. För (S)AS är reklamfilmen likt en mellolåt ett “uttryck”, och det är tydligt att man tycks vara glad att människor pratar om filmen; den verkar ha fyllt sitt syfte. Den stora frågan är vilka kunder man vill nå med denna film? Är det troligt att man kommer få alla radikala nymarxister som kunder, när man publicerar en provokativ film för alla som inte har en politiskt korrekt värdegrund?
Konkurrens och dålig PR är förödande
I en socialistisk värld (eller i monopol-situation) finns det ingen konkurrens, om du ogillar en produkt så kan du antingen välja att köpa den eller inte köpa den; övriga alternativ saknas. Därför kan företag bete sig hänsynslöst och fortfarande sälja sin produkt, som kund är man utlämnad. SAS befinner sig inte längre i en monopolsituation, de slåss om sina kunder precis som alla andra flygbolag. Att därför förolämpa sina kunder genom att såga dem och deras kultur, gör att flygbolaget kommer tappa många kunder; vilket kommer skada dem ekonomiskt. Den radikala vänster man försöker värva som kunder är en mycket liten minoritet, en grupp som idag påstår sig ha s.k “flygskam” och som knappast kommer börja flyga. Därför är (S)AS reklamfilm mycket förödande för bolaget, även om ingen tycks vilja förstå det.
Att i det läget gå ut och beskylla Ryssland eller nazister för att ligga bakom hatet är medias sätt att genom guilt by association koppla samman alla som har en negativ upplevelse av filmen med att man skulle stå för något extremt. Det gör man inte, det är lika logiskt som att alla saltlakrits-älskare skulle vara för mord om det visar sig att samma godispåse säljer bäst i Kumlabunkern; men i totalitära stater är retoriken mycket effektiv. För många människor blir det därför obehagligt att kritisera filmen, eftersom man inte vill framstå som nazist, sannolikt finns det t.o.m. dem som går ut och hyllar filmen för att visa att man inte är nazister; dvs. en dålig reklamfilm blir plötsligt “bra” för att ingen vågar säga motsatsen. Tillvägagångssättet användes exempelvis mycket flitigt i Östtyskland där de radikaler som styrde landet hjärntvättade folket att det på andra sidan muren endast bodde imperialister, fascister och nazister; något som tragiskt nog blivit “sanning” i Sverige för många vänstersympatisörer som radikaliserats. För dem är minsta kritik mot ex. migrationsfrågan att likställa med Auschwitz-gaskammare, ty man lever inte i verkligheten.
Vill du flyga med ett flygbolag som stolt visar upp sitt land, dess traditioner och medborgare på ett positivt sätt (på exempelvis flygplanets stabilisator/bakre vinge) eller vill du flyga med ett flygbolag som sågar allt skandinaviskt för att framstå som politiskt korrekt? Valet är ditt kära passagerare!